vinterkrämer

I förra inlägget så skrev jag att jag har en lyxig vinterkräm och en mer budgetvänlig vinterkräm till ansiktet, så jag tänkte dela med mig av de nu, innan vintern, om ni vill kolla upp de och ev prova. 

Den lyxiga har jag köpt från skincity och heter epionce medical barrier cream (klicka på länken och läs recensionerna). Jag tycker att den är helt fantastisk på att skydda huden när det blåser och är kallt, ej torr hud, ej sprucken hud, ej skadad hud efter denna smetats på. Mycket bra mot eksem. Du kan dock inte använda denna runt ögonen! För mig räcker ungefär en halv tub på vintern. Även om en ska vara försiktig med att använda produkter efter utgångsdatum (oftast 12 månader efter att du öppnat förpackningen när det gäller vanliga krämer. Vid läkemedel 6 månader), så har jag sparat resten till nästa vinter och det har funkat bra, men såklart rekommenderar jag det inte, men man må ju exprememntera ibland :) När det gäller skincity och jag vill prova något nytt så brukar jag vänta tills de har rea, de kommer ganska ofta, så prenumerera på deras nyhetsbrev vettja, tex så är det 20% på epionce i skrivande stund, så denna kostar 287 just nu.

Priset är 359 kr för 75 g



Okej, så den billigare varianten. Jag har hittat en bra kräm från La Roche Posay och den heter Cicaplast Baume B5. Jag älskar cicaplast serien, handkrämen är så skön och skyddande. Om de hade en ögonkräm skulle jag vara överlycklig. Denna är inte riktigt lika bra som epionce, men den klarar av jobbet. En fet och väldigt krämig kräm som lugnar, stärker och skyddar. Denna går inte heller att använda runt ögonen tyvärr.

Priset är ca 90 kr för 40 ml



Krämen finns att köpa på apotek och många skönhetsbutiker som tex lyko, klicka på länken för mer info och läs de bra recensionerna. 


Har du något tips på en kräm som kan hjälpa en stackars eksem hud skall klara vintern?





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Kry" och pollenallergi

La Roche-Posay - "Skin is more than skin"