Decubal

Jag har använt Decubal i flera år, två till tre gånger om dagen ungefär. Jag har ju fortsatt att använda den för att jag tycker att den är bra, den luktar inget (eller kanske pytte pytte pytte lite) till skillnad från den hyfsat liknande (enligt mig) krämen Essex som är lite billigare, 139 kr för 500 g. Jag kom ihåg att jag provade Essex när jag var och försökte sola bort mitt exem på sjukhuset, men huvva, den luktar inte gott (och det fungerade inte med solariet, tyvärr. Värt att prova dock, kanske fungerar för dig. Jag blev iallafall brun;) 




länk till apotekethjärtat, klicka på bilden

Tillbaka till Decubal, den är en mellan fet vit kräm som går snabbt in i huden, jag smörjer in den ganska slarvigt, för om jag masserar in den ordentligt så täpper den liksom till huden och det börjar klia istället och då måste jag tvätta av den och börja om. En pumpflaska Decubal räcker ganska länge för mig, ca en månad, längre på sommaren och på vintern inte riktigt lika länge, för så smörjer jag in ett tjockare lager. Jag har fortsatt med Decubal för att den är billigare än de flesta andra hudkrämer och den fungerar, helt enkelt. Den innehåller heller inget som irriterar huden.

Decubal innehåller lanolin som är fett och dimethicone som är vattenavvisande och därmed också skyddande för huden. 
IngrediensFunktion
  • Vatten
  • Lösningsmedel
  • Isopropylmyristat
  • Mjukgörande
  • Glycerin
  • Fuktbindande
  • Sorbitanstearat
  • Emulgeringsmedel
  • Lanolin
  • Återfuktande
  • Dimetikon
  • Skyddande
  • Cetylalkohol
  • Konsistensgivare
  • Polysorbat 60
  • Emulgeringsmedel
  • Sorbinsyra
  • Konserveringsmedel
 info från decubal.se

Decubal hudkräm 149 kr för 475 g. 


Vilken är din favvo hudkräm? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

vinterkrämer

"Kry" och pollenallergi

La Roche-Posay - "Skin is more than skin"