Hej och Välkommen!

I denna blogg tänkte jag skriva om alla mina tips jag har för att hjälpa dig som har eksem och torr hud och min förhoppning är att du skall få din fina hud, gilla din hud eller i alla fall acceptera din hud och kanske trivas i den lite bättre. 

Jag riktar mig till dig dig som har problem med torr hud och eksem först och främst, eftersom jag har lång och plågsam erfarenhet av det, ca 30 år... Under denna tid har jag samlat på mig information som kanske kan hjälpa dig och jag har provat mycket för att få bukt med denna hudsjukdom, allt från läkemedel till olika former av alternativ medicin. 

Jag kommer att skriva mycket om olika produkter och recensera de, eftersom det är något jag verkligen önskat funnits mer av, i min jakt på ex. en bra ansiktskräm. Jag provar dem, så att du kanske kan undvika att köpa hem 20 st krämer innan du hittar någon bra (eller så får du kanske bara får nöja dig med någon som är hyfsat okej, för tillfället, det har hänt mig massor av gånger). 

Hudens hälsa är så väldigt viktig för din hela din hälsa, framförallt fysiskt, mentalt och känslomässigt. (För hur roligt är det när ansiktet kliar så mycket att du bara vill riva av dig det och så måste du gå till ex. affären för att handla och det är svårt att fokusera för att huden kliar så in i helvete och kanske har du desperat försökt att dölja med olika sminkprodukter men det kan tom göra att huden blir ännu mer irriterad.. Ja, om du vet, då vet du).

Jag ska göra mitt bästa att hjälpa, genom att dela med mig vad som har/ inte har fungerat, för mig. Med det sagt så måste jag nämna att jag INTE är utbildad hudläkare eller hudvårdsterapeut, allt jag skriver om är endast enligt mina erfarenheter och åsikter. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

vinterkrämer

"Kry" och pollenallergi

La Roche-Posay - "Skin is more than skin"